کامپوزیت دندان ؛ انواع کامپوزیت دندان ؛ عوارض و مزایای آن ؛ اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت

کامپوزیت دندان یکی از روش های ترمیمی و زیبایی دندان می باشد که در سالیان اخیر بسیار رواج پیدا کرده است.

مشاوره رایگان جهت زیبایی دندان

کامپوزیت و لمینیت و ایمپلنت اقساطی

جهت استعلام تماس بگیرید

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یک ماده خمیری می باشد که از جنس رزین می باشد و می تواند همرنگ دندان یا روشن تر از آن باشد. این ماده بر روی سطح دندان قرار گرفته و به وسیله اشعه مخصوص محکم می شود. کامپوزیت یک روش درمانی در دندانپزشکی می باشد که علاوه بر ترمیم برای زیبایی ظاهری دندان ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. دندان برخی از افراد به دلیل خوردن غذای سفت، دندان قروچه، تخمه خوردن ودچار شکستگی و یا لب پریدگی می شود. به طور قطع افراد زیادی تمایل به داشتن دندان های زیبا، سالم و یک دست با رنگ روشن دارند. افراد با داشتن دندان های سالم و زیبا اعتماد به نفس پیدا می کنند و می توانند در اجتماع موفق تر ظاهر شوند. کامپوزیت دندان یک راه حل مناسب برای افرادی است که خواستار لبخند زیبا هستند.

کلینیک دندان پزشکی شبانه روزی لبخند درمان به عنوان بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی غرب تهران و همچنین یکی از بهترین دندانپزشکی های شبانه روزی تهران با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص و جدیدترین متریال و تکنولوژی های روز دنیا آماده ارائه بهترین خدمات دندانپزشکی زیبایی به شما عزیزان میباشد.

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت در زیباسازی دندان ها به خصوص دندان های جلو کاربرد های فراوانی دارد. در کامپوزیت قسمت پوسیده یا آسیب دیده دندان به طور کامل برداشته می شود. دندانپزشک با مهارت خاصی که در زمینه کامپوزیت دندان دارد قسمت های خالی را با مواد خاص و اشعه مخصوص پر می کند. این روز ها بیشترین تقاضای کامپوزیت برای دندان های جلو می باشد که معمولا درمان بر روی 8 الی 10 دندان جلو صورت می گیرد.

امروزه دنیای زیبایی به قدری وسیع است که نمی توان مانند گذشته چارچوب خاصی برای آن تعریف کرد، زیرا سلیقه ها و تعریف زیبایی کاملاً متفاوت است، اما همچنان یک نکته برجسته وجود دارد و آن آراستگی و زیبایی لبخند و دندان ها است. یک صورت زیبا برای تثبیت نیاز به لبخندی زیبا دارد. گاهی انسان چهره ای زیبا با اندام های خوش فرم دارد اما به دنبال پنهان کردن لبخند خود است. عوامل مختلفی مانند: سیگار کشیدن، ژنتیک، آب ناسالم، تصادفات و … باعث آسیب به دندان می شود و همین دلایل می تواند منجر به داشتن  لبخند زشت و در نتیجه کاهش اعتماد به نفس شود!

مطمئنا همه به دنبال دندان هایی سفید، خط دار و متناسب هستند. روش های مختلفی برای داشتن چنین لبخندی وجود دارد که یکی از بهترین و برجسته ترین تکنیک ها کامپوزیت دندان است. می توان گفت در این تکنیک پیوند شیمیایی با دندان برقرار می شود. به این دلیل است که در مقایسه با سایر درمان های زیبایی دندان بسیار سریعتر و ارزان تر است.

کامپوزیت به طیف وسیعی از درمان های زیبایی و ترمیمی دندان اشاره دارد. چیزی که ما به عنوان کامپوزیت دندان می شناسیم، در واقع رزین کامپوزیت نامیده می شود که به روش های مختلفی در دندانپزشکی استفاده می شود. می توان گفت کامپوزیت تکنیکی است که در آن از مواد همرنگ دندان استفاده می شود که از پلیمر ساخته شده اند. با استفاده از تکنیک کامپوزیت دندان می توان یک سری مشکلات دندانی را حل کرد که عبارتند از:

1. برخی ناهنجاری ها

2. بلند کردن و بزرگ کردن دندان های کوچک

3. اصلاح جزئی دندان ها

4. سطح و لبه دندان ها را اصلاح کنید

5. جایگزینی پرکردگی های قدیمی دندان یا پرکردن دندان های تازه پوسیده.

6. فضاهای بین دندانی: گاهی اوقات بین دندان ها فاصله هایی ایجاد می شود که ظاهر ناخوشایندی دارند. با کامپوزیت دندان می توان فاصله بین دندان ها را بسته کرد.

7. شکستگی دندان: ترمیم پرکردگی ها و ترک های جزئی در دندان ها. در برخی موارد ممکن است دندان در اثر تصادف شکسته و نظم دندان ها را مختل کند.

8. یک سری از انواع دررفتگی دندان: تغییر شکل و نامنظمی دندان ها در برخی موارد با کامپوزیت دندان قابل حل است. نیاز است.

9. برخی از انواع تغییر رنگ دندان: سفید کردن دندان به خصوص در مواردی که تغییر رنگ دندان با بلیچینگ برطرف نمی شود و با روش های دیگر قابل رفع نیست. این تغییر رنگ ها را می توان با کامپوزیت پنهان کرد.

اینها مشکلات دندانی هستند که با تکنیک کامپوزیت دندان قابل حل هستند.

کامپوزیت ها انواع مختلف و طول عمر متفاوتی دارند که در ادامه این مقاله به آنها می پردازیم.

کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت دندان

ماده مورد استفاده در این روش کوارتز، رزین و گلاس می باشد که هر کدام از این مواد را در بسته بندی های سرنگ مانند نگهداری می کنند. این مواد که در ابتدا بر روی سطح دندان حالت خمیری دارند پس از تاباندن اشعه مخصوص، حالت خمیری و روان خود را از دست می دهند و سخت می شوند. از انواع کامپوزیت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  کامپوزیت ماکروفیل
  • کامپوزیت میکروفیل
  • کامپوزیت هیبریدی
  • نانو کامپوزیت
  • کامپوزیت IPS

کامپوزیت ماکروفیل

کامپوزیت ماکروفیل یا درشت دانه، از جمله گزینه های اولیه روی کار آمدن کامپوزیت می باشد که از ذرات 10 الی 15 میکرومتری ساخته شده است. این کامپوزیت دارای بزرگترین ذرات در میان تمام کامپوزیت های موجود می باشد. به علت درشت بودن ذرات آن دارای مقاومت و استحکام بالایی است و ماندگاری بسیار خوبی نیز دارد. این کامپوزیت ها به دلیل ساختار درشت خود پولیش و ترمیم بسیار دشواری دارند، که همین امر سبب حذف آنها از دایره کامپوزیت های مصرفی گردیده است. بیش از 70 درصد مواد تشکیل دهنده این کامپوزیت ها مواد آلی می باشد.

کامپوزیت میکروفیل

کامپوزیت میکروفیل یا ریز دانه نقطه مقابل کامپوزیت ماکروفیل می باشد که شاخصه های متفاوتی نسبت به آن دارد. ذرات تشکیل دهنده این کامپوزیت ها از 100 نانومتر کمتر می باشد که همین ویژگی باعث تسهیل در انجام پولیش و ترمیم می شود. این کامپوزیت ها به دلیل قطر و ضخامت بسیار کمتر از سایر کامپوزیت ها، بر روی مینای دندان ها کشیده می شوند. کامپوزیت های میکروفیل برای پر کردن حفره های میان دندانی گزینه مناسبی نخواهند بود. این نوع کامپوزیت دوام و مقاومت بسیار کمی در برابر فشار و سایش دارد و کاربرد آن تنها در دندان های جلو می باشد. برخی از افراد دارای مینای دندان بسیار کمی هستند که این نوع از کامپوزیت ها بهترین انتخاب برای آنها می باشد.

کامپوزیت هیبریدی

کامپوزیت هیبریدی ترکیبی از کامپوزیت های میکروفیل و ماکروفیل می باشد که ذراتی به اندازه 40 نانومتر دارند. استحکام آنها همانند کامپوزیت ماکروفیل بسیار خوب می باشد و در برابر سایش و ضربه مقاومت بالایی دارند. در عین حال همانند کامپوزیت میکروفیل ترمیم و پولیش بسیار راحتی دارند. این کامپوزیت ها بعد از گذشت زمان کوتاهی و به دلیل استهکاک، زیبایی و جلوه اولیه خود را ندارند و نیازمند ترمیم در فاصله زمانی کمتری می باشند.

نانو کامپوزیت

از جدیدترین کامپوزیت های دندان می توان به نانو کامپوزیت اشاره کرد که به نوعی تکامل یافته نمونه های قبلی خود می باشد. ذرات این نوع کامپوزیت 20 نانومتر می باشد که با اتصال آنها، ذرات درشت تری به وجود می آیند که مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و ضربه و سایش دارند. از جمله مزایای این نوع کامپوزیت هماهنگی رنگ آن با رنگ سایر دندان ها می باشد. این کامپوزیت ها به طور لایه لایه و با بررسی استحکام و تراکم هر لایه بر روی دندان کشیده می شود.

کامپوزیت IPS ( کامپوزیت آی پی اس)

این نوع از کامپوزیت ها در دو نمونه مات و شفاف در دسترس می باشد که تنوع رنگی بالایی دارد. رنگ های این کامپوزیت کاملا طبیعی بوده و علاوه بر دندان های جلو برای دندان های خلفی نیز استفاده می شود. آی پی اس برای هم تراز کردن دندان ها، هم رنگ کردن دندان ها و پر کردن فواصل بین دندانی استفاده می شوند. جهت استفاده از این نوع از کامپوزیت ها لزوما تراش مینای دندان نیاز نیست و ترمیم آن بسیار راحت می باشد. پس از انجام کامپوزیت IPS برای جلوگیری از التهاب لثه باید نکات بهداشتی را کاملا رعایت کنید.

کامپوزیت دندان چیست؟

شرایط اقساطی

کامپوزیت دندان با شرایط اقساط در کلینیک لبخند درمان (به صورت محدود)
پیشنهاد ویژه

بهترین برند کامپوزیت

مارک کامپوزیت رابطه مستقیم با زیبایی و ماندگاری آن دارد بنابراین برای انجام کامپوزیت باید از برند های بسیار معتبر استفاده نمود. از میان برند های مختلف پر طرفدار ترین آنها BISCO ، COLTENE، DMG AMERICA، DMP DENTAL، KERR، SDIومی باشد. در این میان برند BISCO معروف ترین برند آمریکایی می باشد که با به کار بردن سیلیکات کلسیم در ساختار آن، از دندان و لثه ها حفاظت می کند.  از مواد تشکیل دهنده دیگر این کامپوزیت دندان می توان به هیدروکسی کلسیم اشاره کرد که قابلیت فرم دهی و مقاومت دندان را بالا می برد. اگر به دنبال عدم تغییر رنگ دندان ها پس از کامپوزیت هستید،کامپوزیت های برند DMP بهترین گزینه برای شما می باشند.

آشنایی با رنگ های کامپوزیت

یکی از بزرگترین دغدغه افراد در هنگام کامپوزیت تطابق رنگ آن با سایر دندان ها و طبیعی بودن آنها می باشد. در همین راستا دندانپزشک باید بهترین انتخاب را داشته باشد تا دندان ها علاوه بر استحکام، زیبایی خوبی نیز داشته باشد. رنگ کامپوزیت دندان به چهار دسته A، B، C و D تقسیم بندی می شود که هر کدام از آنها چهار درجه بندی از روشن عدد 1 تا تیره عدد 4 را دارند.

رنگ A، رنگی قهوه ای است که متمایل به قرمز می باشد و برای 80 درصد از بیماران قابل استفاده می باشد. رنگ B مایل به زرد و نارنجی است که متشکل از چهار درجه بندی B1، B2، B3 و B4 است. رنگ C خاکستری متمایل به قهوه ای و رنگ D خاکستری متمایل به صورتی و یا قرمز می باشد. بهترین گزینه، انتخاب رنگی است که مطابق با رنگ دندان بیمار باشد اما برخی از افراد تمایل به استفاده از رنگ های بسیار روشن دارند.

آشنایی با انواع رنگ های کامپوزیت

وقتی صحبت از مراحل کامپوزیت دندان میشود در اولین مرحله به یک مرکز دندانپزشکی که در زمینه کامپوزیت تخصص لازم و کافی را دارد مراجعه می کنید. پس از معاینه و مشاوره مشخص می شود که آیا شما کاندید مناسبی جهت انجام کامپوزیت هستید یا خیر؟ لثه ها و دندان های شما در حین انجام این عمل نباید التهاب و عفونت داشته باشد. همچنین فرم دندان ها و ارتفاع آنها نیز بسیار مهم می باشد. افرادی که دچار عارضه دندان قروچه، ساختار ضعیف دندانی، عدم توجه به بهداشت دندان و همچنین عادات بد همانند جویدن اجسام سفت هستند گزینه مناسبی برای انجام کامپوزیت نمی باشند. همچنین دندانپزشک درباره رنگ مورد نظر کامپوزیت و نوع کامپوزیت با شما مشورت می کند و در نهایت به شما نوبت داده می شود.

مرحله بعدی آماده سازی دندان ها می باشد که باید از هرگونه جرم و پلاک و پوسیدگی پاک گردد. دندانپزشک مینای دندان را تراش نخواهد داد اما پوسیدگی ها را به صورت کامل پاکسازی خواهد کرد. اگر بیمار دارای دندان های نا مرتب و کج باشد نیز در این مرحله اصلاح انجام می گیرد. در مرحله بعد دندانپزشک رطوبت اضافی را با استفاده از اسید فسفریک از روی دندان پاک می کند تا سطح دندان سفت شود. سپس چسب مخصوصی را بر روی دندان می کشد. کامپوزیت را به صورت لایه ای بر روی سطح دندان گذاشته و اشعه لیزر را به مدت 10 الی 20 ثانیه به آن می تاباند. این مرحله حساسیت بسیار بالایی دارد چرا که دندانپزشک باید فرم و ظاهر دندان را کاملا طبیعی کند. پس از اطمینان از فرم مناسب دندان مجددا نور لیزر را به مدت 10 الی 40 ثانیه بر روی سطح دندان تابش می دهد تا استحکام خوبی پیدا کند.

در مراحل پایانی کار، دندانپزشک با استفاده از سمباده و دیسک های کوچک سطح دندان را پالیش می کند. علت انجام این کار جلا دادن به دندان ها و ایجاد سطح صیقلی و طبیعی بر روی دندان اصلی شخص می باشد. در نهایت پزشک کاغذ کاربنی را بین دندان های بیمار قرار می دهد و از او می خواهد تا آن را گاز بگیرد. پزشک با بررسی کاغذ در صورت مشاهده هر گونه ایراد دندان شخص را پالیش نموده و عیوب آن را برطرف می کند

مزایای کامپوزیت دندان

در سالیان اخیر بیشتر دندانپزشکان برای پر کردن و ترمیم از کامپوزیت دندان استفاده می کنند. مهمترین علت استفاده از آن همرنگ بودن با دندان ها و حفظ زیبایی ظاهری دندان های شخص می باشد. از مهمترین مزایای کامپوزیت ها تراشیدن بخش بسیار کمی از سطح دندان می باشد که موجب حفظ ساختار کلی دندان می شود. پر کردن و رفع عیوب دندان از جمله پر کردن جای خالی بین دندان ها و ترمیم شکستگی ها در یک جلسه انجام می گیرد و زمان زیادی را از شخص نخواهد گرفت.

از دیگر مزیت های این روش هزینه های مناسب برای انجام کار نسبت به لمینت می باشد. اگر پس از چند سال دندان شما دچار تغییر رنگ شود و نیاز به ترمیم پیدا کند، به راحتی و با هزینه مناسب می توانید این کار را انجام دهید. به دلیل اینکه مواد کامپوزیت عایق سرما و گرما برای دندان ها می شوند برای آنها ها حساسیت خاصی به وجود نمی آورند. توجه داشته باشید که حساسیت سطحی تا چند روز بعد از انجام کامپوزیت دندان کاملا طبیعی است. با استفاده از این روش می توانید دندان های بسیار زیبا و یک دستی داشته باشید و طرح لبخند شما زیبا تر از همیشه باشد.

شرایط اقساطی

کامپوزیت دندان با شرایط اقساط در کلینیک لبخند درمان (به صورت محدود)
پیشنهاد ویژه

معایب کامپوزیت دندان

از مهمترین معایب این روش می توان به دوام و طول عمر کم آن اشاره کرد، طول عمر مواد رزینی کامپوزیت به اندازه لمینت نیست. طول عمری که برای کامپوزیت پیش بینی می شود چیزی بین 3 الی 7 سال می باشد اما طول عمر لمینت بیش از 12 سال نیز می رسد. پس از انجام کامپوزیت دندان، باید از خوردن و گاز زدن غذاهای سفت خودداری کنید چرا که باعث ترک خوردن و شکستگی مواد کامپوزیت می شود.

پس از انجام کامپوزیت اگر از مواد غذایی رنگی و نوشابه ها و آبمیوه ها استفاده کنید دندان شما ممکن است تغییر رنگ داشته باشد. زردی دندان های کامپوزیت شده یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی افرادی است که از این روش استفاده می کنند. برخی از افراد نسبت به ظاهر دندان های خود پس از انجام کامپوزیت رضایت کامل ندارند، چرا که احساس می کنند دندان های آنها ظاهری مصنوعی به خود گرفته است.

مراقبت های پس از کامپوزیت

در ساعات ابتدایی پس از انجام این کار از خوردن مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی جدا خودداری کنید. بعد از انجام این روش سعی کنید از مواد غذایی که حاوی رنگ های مصنوعی هستند نیز استفاده نکنید. بعد از انجام کامپوزیت بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید و پس از هر وعده غذایی با استفاده از نخ دندان، دهان شویه و مسواک دندان های خود را به خوبی تمیز نمایید. اگر این نکات را رعایت کنید دندان های شما طول عمر بالاتری خواهد داشت و دیرتر تغییر رنگ می دهد. کامپوزیت های انجام شده بر روی دندان های شما بسیار ظریف و نازک هستند، از همین رو از دندان خود به عنوان ابزار برای باز کردن و شکستن استفاده نکنید. برای حفظ زیبایی طرح لبخند خود از کشیدن سیگار و قلیان و سایر مواد مخدر اجتناب نمایید.

چه افرادی نباید کامپوزیت کنند؟

1. افرادی که دچار عفونت و التهاب در لثه های خود هستند ابتدا باید لثه های خود را ترمیم نمایند سپس اقدام به انجام این روش کنند. علت این امر خونریزی بیش از حد لثه ها و حساسیت آنها نسبت به مواد به کار رفته در کامپوزیت می باشد.

2. اگر دندان های شخص بسیار نا مرتب باشد ابتدا باید با انجام ارتودنسی دندان های یک دست و مرتبی پیدا کند و سپس اقدام به انجام کامپوزیت دندان نماید. اگر بدون ارتودنسی اقدام به این روش نماید دندان های شخص دچار پوسیدگی های بسیار شدیدی خواهد شد.

3. کسانی که در خواب دچار دندان قروچه می شوند نیز گزینه مناسبی برای این روش نیستند، چرا که ممکن است دندان های کامپوزیت شده آنها دچار شکستگی شود. برای این دسته از افراد باید نایت گارد تجویز شود و درمان های اصولی را برای از بین بردن دندان قروچه انجام دهند.

4. افرادی که دچار ناهنجاری های فکی می باشند نیز، ابتدا باید جراحی های فک و ارتودنسی انجام دهند تا مشکل آنها به صورت کامل برطرف شود.

5. کودکان نیز به دلیل بودن در سن رشد و عدم ثبات ساختار اسکلتی فک کاندید مناسبی برای انجام این روش نمی باشند.

تفاوت لمینت و کامپوزیت

این دو روش تفاوت های بسیار زیادی با هم دارند که در این قسمت به آنها می پردازیم. اولین نکته مراحل انجام هر کدام از این روش ها می باشد که با هم بسیار تفاوت دارند. همانطور که در بالا گفتیم در کامپوزیت نیاز به تراشیده شدن دندان نیست و در یک جلسه قابل انجام می باشد. البته در موارد خاص به صورت سطحی تراشیدگی بسیار مختصری ممکن است انجام شود.

لمینت دندان در یک جلسه قابل انجام نیست و زمان بیشتری می برد. این کار حدود دو الی سه هفته زمان می برد و مینای دندان تراشیده می شود و قالب گیری صورت می گیرد. پس از تهیه روکش ها توسط دندانپزشک بر روی دندان های تراش خورده قرار می گیرد و قابل برگشت نیست. ظول عمر لمینت در صورت رعایت مراقبت های لازم، 12 الی 15 سال می باشد. هزینه های انجام لمینت نسبت به کامپوزیت بسیار بالا می باشد.

هزینه کامپوزیت در سال 1402

هزینه های ناشی از کامپوزیت دندان در سال های اخیر به علت بالا رفتن نرخ ارز و وارداتی بودن مواد اولیه آن بسیار بالا رفته است. همچنین تبحر دندانپزشک در انجام کار نیز بر قیمت نهایی و دستمزد انجام کار بسیار موثر می باشد. در ابتدا باید از تعداد واحد هایی که نیاز به کامپوزیت دارند آگاه شوید معمولا 8 دندان جلویی فرد کامپوزیت می شود. البته در بعضی از افراد به دلیل قابل مشاهده بودن 10 دندان، تمام دندان های قابل مشاهده کامپوزیت می شوند. برند کامپوزیت مصرفی نیز یکی از گزینه های بسیار تاثیر گذار بر هزینه نهایی کامپوزیت دندان می باشد. برای تعیین قیمت دقیق هزینه کامپوزیت، باید به کلینیک و یا مطب پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید و با مشاوره و معاینه آن را مشخص کنید.

شرایط اقساطی

کامپوزیت دندان با شرایط اقساط در کلینیک لبخند درمان (به صورت محدود)
پیشنهاد ویژه

آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی و خرابی دندان میشود؟

انجام هر گونه ترمیم و اصلاح ممکن است بر روی دندان ها تاثیرات منفی بگذارد. از جمله این تاثیرات مخرب آن، عفونت و التهاب لثه و پوسیدگی دندان می باشد که ممکن است بعد از انجام کامپوزیت اتفاق بیفتد. با انجام کامپوزیت و یا لمینت باکتری ها در اطراف لثه و دندان ترمیم شده تجمع می کنند و دندان را دچار پوسیدگی می نمایند. برای رفع این مشکل رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت های توصیه شده بسیار لازم و ضروری می باشد.

برداشتن کامپوزیت از روی دندان

برخی از افراد بنا به دلایلی از کامپوزیت دندان خود ناراضی هستند و قصد برداشتن آن را دارند. این عمل فقط در مواقع ضروری انجام می شود و با روش های مختلفی قابل انجام می باشد. معمولا برداشتن کامپوزیت کار بسیار حساس و پر هزینه ای می باشد و ممکن است به دندان شما آسیب وارد کند. تغییر شکل، شکستگی و لب پر شدن از جمله مواردی است که شما را وادار به برداشتن کامپوزیت می کند. از عوارض انجام این کار می توان به پوسیدگی و کدر شدن دندان های اصلی فرد اشاره کرد. اگر پس از برداشتن فرد احساس درد در دندان اصلی خود داشته باشد باید سریعا به دندانپزشک مراجعه کند و مشکل خود را مطرح کند.

پالیش کامپوزیت

افرادی که اقدام به انجام روش های ترمیمی و زیبایی می کنند از ایجاد شدن لکه بر روی سطوح دندان های خود گله مند هستند. دندان های ترمیمی بیش از هر دندان دیگری مستعد انواع لکه می باشند. اگر به دنبال راهی هستید که سطوح دندان های خود را صاف و سفید و صیقلی کنید باید از پالیش دندان کمک بگیرید. با کمک پالیش، می توانید شفافیت و زیبایی را به دندان های خود باز گردانید و انواع جرم و لک را از روی آنها پاک کنید.

آیا کامپوزیت باعث جلوآمدن دندان ها میشود؟

ممکن است شما نیز شنیده باشید که انجام کارهای زیبایی، باعث جلو آمدن دندان ها شود. مهمترین عاملی که باعث بروز چنین مشکلاتی می شود عدم دقت و مهارت دندانپزشک در حین انجام کار می باشد. زمانی که ضخامت مواد کامپوزیت بر روی دندان ها بیش از حد نرمال باشد، دندان ها به سمت جلو می آیند و ظاهر مصنوعی و نا مناسبی به خود می گیرند. از عوارض کامپوزیت می توان به التهاب در لثه های شخص نام برد. افرادی که دندان های برجسته و بسیار نا مرتب دارند گزینه مناسبی برای انجام کامپوزیت نمی باشند.

کلام پایانی

کامپوزیت ها روش های بسیار رایجی برای انجام اصلاح طرح لبخند می باشند. افراد می توانند در یک جلسه و با صرف هزینه های بسیار کمتر نسبت به ارتودنسی و لمینت معایب دندان های خود را برطرف کنند. بعد از انجام کامپوزیت دندان، باید مراقبت های لازم را داشته باشید تا طول عمر دندان ها افزایش یابد و دچار ترک خوردگی و یا لب پریدگی نشوند. از خوردن مواد غذایی رنگی نیز خودداری کنید تا دندان ها در مدت زمان طولانی تری دچار تغییر رنگ شوند. برای اصلاح طرح لبخند خود باید با پزشک خود مشورت کرده و از تعداد واحد های قابل انجام آگاه شوید. با داشتن دندان های زیبا و سالم می توانید زیبایی خود را دو چندان کنید.

شرایط اقساطی

کامپوزیت دندان با شرایط اقساط در کلینیک لبخند درمان (به صورت محدود)
پیشنهاد ویژه

(02) دیدگاه

  1. رامین شکوفی
    3 آذر 1402

    سلام . میخواستم بدونم هزینه هر واحد کامئوزیت چقدر هستش؟

    پاسخ
    • امید نظری
      3 آذر 1402

      سلام. لطفا با شماره های کلینیک تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما رو راهنمایی کنند و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس جهت مشاوره رایگان